وبینار آموزشی «ملاک های انتخاب همسر شایسته» برگزار شد
کد خبر: 3985151
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸

وبینار آموزشی «ملاک های انتخاب همسر شایسته» برگزار شد

وبینار آموزشی «ملاک های انتخاب همسر شایسته» همزمان با هفته ازدواج با سخنرانی یک روانشناس بالینی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از گیلان، به همت سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان گیلان و با همکاری معاونت جوانان جمعیت هلال احمر و معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان، وبینار آموزشی «ملاک های انتخاب همسر شایسته» همزمان با هفته ازدواج برگزار شد.

سید محمدعلی میری، روانشناس بالینی در این وبینار، به مهمترین معیارهای همسر مناسب از دیدگاه روانشناسی اشاره کرد و گفت: نوع روابط فرد با خانواده، استقلال مالی، بلوغ فکری، حل تعارضات، شناخت مناسب و درست از شریک زندگی خود، نقش برابر در زندگی و تفاهم به عنوان پیش‌بینی کننده‌‌های ازدواج موفق هستند.

وی فاصله سنی زیاد، عدم تناسب فرهنگی و روانشناختی، دروغ گویی، باورها و اعتقادات مذهبی متفاوت، فاصله تحصیلی زیاد، انتظارات غیر معقول از یکدیگر و... را از جمله معیارهای نادرست در انتخاب همسر دانست و افزود: مشاوره پیش از ازدواج در انتخاب زوج مناسب بسیار اهمیت دارد.

این مدرس دانشگاه، بر لزوم مراجعه به روانشناس و مشاور در دوران نامزدی، عقد و بعد از ازدواج نیز تاکید کرد و یادآور شد: رابطه ای که در آن بیش از آنچه نامزدتان به شما عشق می‌ورزد، شما به او عشق می ورزید و برعکس نادرست است.

وی با بیان اینکه عاشق توانایی های بالقوه نامزد خود نباشید، بیان کرد: رابطه ای که در آن ماموریت نجات نامزدتان را به عهده دارید، رابطه ای که در آن به نامزد خود به عنوان یک الگو و آموزگار چشم دوخته اید و رابطه ای که در آن به دلایل بیرونی شیفته نامزد خود شده اید نیز آسیب زا است.

میری، همچنین خواستار پرهیز از رابطه ای شد که در فرد و نامزدش از تفاهم جزئی برخوردار هستند و گفت: نباید وارد رابطه ای شوید که در آن نامزدتان را از روی سرکشی و عصیان انتخاب کرده اید.

این روانشناس بالینی، انتخاب نامزد به‌عنوان عکس العمل در برابر نامزد قبلی را نادرست دانست و بیان کرد: همچنین رابطه ای که در آن نامزد در دسترس شما نیست، نتیجه موفقی نخواهد داشت.

گفتنی است، این وبینار آموزشی روز گذشته، 27 تیر از طریق سامانه امجد جهاددانشگاهی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha